Για το Μ.Τ.Π.Υ.

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ
Αθήνα, 29/10/2022

Προς τους Συλλόγους/ Συνδέσμους της ΠΟΠΣ

Θέμα: Το νομοσχέδιο «Εξορθολογισμός συνταξιοδοτικής νομοθεσίας και ενίσχυση ευάλωτων κοινωνικών ομάδων» του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων Αφορά τα άρθρα 3035, που αναφέρονται στο ΜΤΠΥ

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Σας στέλνουμε και αναλυτικά τις προτάσεις μας που αφορούν το ανωτέρω θέμα.
Το Δ.Σ. της ΠΟΠΣ επεξεργάστηκε το μέρος του ανωτέρω σχεδίου νόμου που αφορά τις ρυθμίσεις που αναφέρονται στο ΜΤΠΥ και για τα οποία ήδη έχει καταθέσει συγκεκριμένες προτάσεις, με τις οποίες αφενός απορρίπτει αυτά που προτείνει το Υπουργείο αλλά αφετέρου κάνει συγκεκριμένες προτάσεις που διασφαλίζουν την εύρυθμη λειτουργία του Ταμείου, τη βιωσιμότητα του και την προστασία της κινητής και ακίνητης περιουσίας του.
Πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι ιδιοκτήτες και αρμόδιοι για να παίρνουν αποφάσεις για το ΜΤΠΥ είναι οι μέτοχοι και οι μέτοχοιμερισματούχοι και προφανώς, αυτοί είναι όλοι οι εργαζόμενοι στις δημόσιες υπηρεσίες και εκπροσωπούνται από την ΑΔΕΔΥ, οι συνταξιούχοι που προέρχονται από το δημόσιο που ήταν και είναι ασφαλισμένοι στο ΜΤΠΥ και εκπροσωπούνται από τη μεγαλύτερη συνταξιουχική οργάνωση που είναι η ΠΟΠΣ και τέλος οι εργαζόμενοι στο ίδιο το Ταμείο. Όλοι οι υπόλοιποι που αποτελούνται από μικροομάδες και δημιούργησαν «συντονιστικές επιτροπές» για τη «σωτηρία του Ταμείου» προφανώς η αρμοδιότητά τους είναι ασήμαντη.

Συγκεκριμένα: Έχουν ήδη βγει σε δημόσιο διάλογο δύο απόψεις προτάσεις:

  1. Αυτή που καταθέτει αφοριστικά το «Απόσυρση» του νομοσχεδίου, διότι ξεπουλά την περιουσία του Ταμείου χωρίς όμως καμία αντιπρόταση έστω και κατ’ ελάχιστον.
  2. Αυτή που κατέθεσε και επισήμως στη διαβούλευση το Δ.Σ της ΠΟΠΣ Απόφαση 8 ΝΑΙ, έναντι 3 ΚΑΤΑ (της μειοψηφίας) που κάνει συγκεκριμένες προτάσεις για όλα τα άρθρα.

Αναλυτικά: Η πρώτη πρόταση του «Απόσυρση» χωρίς τίποτε άλλο, οδηγεί υποχρεωτικά σε δύο εξελίξεις. Επισημαίνουμε δε εδώ ότι πρόκειται για νομοθετική ρύθμιση για το ασφαλιστικό ταμείο που είναι υπαρκτό είναι το αρχαιότερο ασφαλιστικό ταμείο και το οποίο βρίσκεται σε πλήρη λειτουργία. Έχει εργαζομένους, έχει υπηρεσίες με συγκεκριμένες υποχρεώσεις, εισπράττει εισφορές, αποδίδει μερίσματα διαχειρίζεται μια τεράστια κινητή και ακίνητη περιουσία κλπ.
Προφανώς η πρόταση «Απόσυρσης» μπορούσε να αφορά κάτι που δεν είναι υπαρκτό και γινόταν ρύθμιση δημιουργίας του και για το οποίο προφανώς μπορεί όποιος διαφωνεί, να απορρίψει αυτή τη νομοθέτηση και τη δημιουργία του όποιου έργου, χωρίς συνέπειες αυτό όμως δεν συμβαίνει εδώ.

Βεβαίως, αυτή η μηδενιστική άποψη δείχνει την απόρριψη και της διεύρυνσης με νέους ασφαλισμένους που μπορούν να προέλθουν από τα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου καθώς και των ΟΤΑ, οι οποίοι ως ασφαλισμένοι θα διασφαλίσουν ένα επιπλέον ποσό, που θα ενισχύσει αφενός τη σύνταξή τους όταν έρθει η ώρα της συνταξιοδότησής τους και καταφανέστατα θα ενισχύσει και την οικονομική ευρωστία του ΜΤΠΥ για να υποστηρίξει χωρίς προβλήματα τα μερίσματα.

Ακόμη απορρίπτει τον πόρο του 3%, ο οποίος θα προέρχεται αποκλειστικά από τις δαπάνες του δημοσίου. Έναν πόρο που υπήρχε παλαιότερα αλλά οι ίδιοι που σήμερα τον αρνούνται, απαίτησαν και τότε να καταργηθεί, γιατί, όπως λένε, δεν θέλουν καμία σχέση με το δημόσιο, με το κράτος δηλαδή. Οι δυο παραπάνω απορρίψεις οδηγούν μετά βεβαιότητας αν γίνουν δεκτές σε νέα ακόμη δυσμενέστερη οικονομική πορεία το Ταμείο.

Για να δούμε όμως και τι άλλο «καλό» φέρνει η εμμονή στο «Απόρριψη» χωρίς καμία εναλλακτική και τεκμηριωμένη πρόταση.

Αφήνει τον Υπουργό ελεύθερο και μόνο με τις δικές του προτάσεις που αναφέρονται στο νομοσχέδιο, χωρίς να γίνει η απαραίτητη αντίκρουση με τα σοβαρά και ισχυρά επιχειρήματα, που πράγματι υπάρχουν από την πλευρά των μετόχων και των μετόχωνμερισματούχων. Αποτέλεσμα πιθανό θα είναι η νομοθέτηση με το απαράδεκτο αυτό νομοσχέδιο. ΑΛΙΜΟΝΟ!

Αλήθεια, καλοί μας συνάδελφοι, μήπως με την άρνησή σας να καταθέσετε προτάσεις, διευκολύνετε τον Υπουργό; Σκεφτείτε το, γιατί αυτό που κάνετε είναι ή αφέλεια ή σκοπιμότητα.

Πέραν αυτού, εάν πράγματι ο Υπουργός αποσύρει τη ρύθμιση, τότε προκύπτει καταφανέστατα το γεγονός ότι η κατάσταση παραμένει με το υπάρχον καθεστώς, δηλαδή:
α) Το ΜΤΠΥ αδυνατώντας να βελτιώσει τα οικονομικά χωρίς νέους ασφαλισμένους και χωρίς το 3% θα αρχίσει οικονομικά να καταρρέει.

β) Η Διοίκηση του Ταμείου τώρα έχει έναν Πρόεδρο που εξαρτάται αποκλειστικά από τον Υπουργό, αυτός τον διορίζει και αυτός τον παύει.

γ) Διοικείται από ένα Δ.Σ. που την πλειοψηφία του την έχει πάλι ο Υπουργός. Άρα ο Υπουργός αποφασίζει για ό,τι θέλει και όπως τα θέλει. Άραγε εσείς που απαντάτε αφοριστικά με το «Απόσυρση», ικανοποιείστε με αυτό και προφανώς υπερασπίζεστε το υπάρχον δικαίωμα του Υπουργού να ελέγχει τα πάντα;

Για όλα τα παραπάνω το Δ.Σ. της ΠΟΠΣ (83) δε συμφωνεί με την άποψη «Απόσυρση» χωρίς πρόταση και προτείνει συγκεκριμένα

  1. Λέει ΝΑΙ στη διεύρυνση του σώματος των ασφαλισμένων με τους νεοδιοριζόμενους στα Νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου και στους ΟΤΑ και μάλιστα διευρύνει την πρόταση για υποχρεωτική ένταξη προφανώς θα ερωτηθούν οι οργανώσεις τους και πιστεύουμε ότι θα συμφωνήσουν, γιατί είναι και για τους ίδιους απαραίτητο και ωφέλιμο.
    Λέει ΝΑΙ στον πόρο του 3% και ο λόγος είναι σημαντικός και κατανοητός, εξάλλου υπήρχε αυτός ο πόρος και από λάθος ή στρεβλή αντίληψη, τον καταργήσαμε. Δεν είναι κοινωνικός πόρος αυτοί έχουν καταργηθεί είναι ειδικός, προερχόμενος από έργα η γενικά δαπάνες του δημοσίου που τις διαχειρίζονται δημόσιοι υπάλληλοι ασφαλισμένοι στο ΜΤΠΥ και καταφανέστατα ο πόρος αυτός δεν επιβαρύνει τον Έλληνα καταναλωτή στα προϊόντα άμεσης και βασικής του ανάγκης π.χ. ένδυση, διατροφή κλπ.
  2. Διοίκηση του ΜΤΠΥ:
    α) Διοικητής: Όλες πλέον οι υπηρεσίες των ασφαλιστικών ταμείων και όχι μόνο έχουν Διοικητή. Άρα αυτό είναι εξέλιξη χωρίς αμφισβήτηση. Ακόμη δε περισσότερο όταν γίνεται πρόταση διορισμού από την ελληνική βουλή, δεν μπορείς να απαιτείς διορισμό διευθυντή ή κάτι ανάλογο. Όμως του αφαιρείς ολόκληρη σχεδόν τη δικαιοδοσία, την παράλογη και υπερβολική που του δίνει το προτεινόμενο νομοσχέδιο και του δίνει η πρόταση της ΠΟΠΣ συγκεκριμένη δικαιοδοσία και υποχρεώσεις, που συντάσσονται πλήρως με τις αποφάσεις του Δ.Σ. του ΜΤΠΥ.

    Η θέση (του Διοικητή) προκηρύσσεται με δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος, η οποία προβλέπει τα προσόντα των υποψηφίων. Μόλις ολοκληρωθεί ο χρόνος υποβολής των αιτήσεων συμμετοχής, οι φάκελοι των υποψηφίων διαβιβάζονται σε διακομματική επιτροπή της βουλής, η οποία και επιλέγει το νέο Διοικητή. Είναι καταφανέστατα κατανοητή η συγκεκριμένη πρόταση, η οποία απεγκλωβίζει την επιλογή από την αποκλειστική αρμοδιότητα του εκάστοτε Υπουργού Εργασίας και ο ορισμός
    γίνεται με τη σφραγίδα της ελληνικής βουλής από επιτροπή που  συμμετέχουν όλα τα κόμματα, που ο ελληνικός λαός έχει στείλει στο κοινοβούλιο.
    β) Διοικητικό συμβούλιο: Η πρόταση της ΠΟΠΣ, γίνεται για πρώτη φορά, και βάζει το θέμα της δικαιοδοσίας και των αποφάσεων να προέρχεται και από τους μετόχους και τους μετόχους μερισματούχους. Η πρόταση της ΠΟΠΣ καθαρά και χωρίς καμία αμφισβήτηση ξεκαθαρίζει, είτε έμμεσα είτε άμεσα, ότι τα 6 μέλη από το 9μελες συμβούλιο όχι μόνο θα προέρχονται από τον χώρο των μετόχων και των μερισματούχων, αλλά στην ουσία θα επιλέγονται από τις οργανώσεις τους. Το Δ.Σ. είναι το κυρίαρχο όργανο διοίκησης και διαχείρισης της λειτουργίας του Ταμείου και της διαχείρισης της κινητής και ακίνητης περιουσίας του. Αυτό αποφασίζει, εγκρίνει ή απορρίπτει, προτάσεις από όπου και αν προέρχονται, τίποτα δεν νομιμοποιείται, εάν δεν έχει τη σύμφωνη απόφαση του Δ.Σ. του ΜΤΠΥ, το οποίο υποχρεούται να διασφαλίζει την προστασία των αποθεματικών του Ταμείου και την απόλυτη ιδιοκτησία των ακινήτων στο Ταμείο. Πέραν αυτών προσθέτουμε τα παρακάτω: Eάν εκτιμηθεί ότι πρέπει να αγοραστεί ή και να πωληθεί κάποιο από τα ακίνητα του ΜΤΠΥ, με εισήγηση του Δ.Σ. η απόφαση για τέτοιου είδους πράξεις νομιμοποιείται κα υλοποιείται ύστερα από έγκριση της Γενικής συνέλευσης των μετόχων και μετόχωνμερισματούχων.

Αγαπητοί συνάδελφοι,
Μετά και την παραπάνω ανάλυση της πρότασής μας, καλούμε όλα τα Δ. των Συλλόγων/ Συνδέσμων μας (ΠΟΠΣ) να συζητήσουν το θέμα και εφόσον υπάρχουν σκέψεις ή θέσεις που προσθέτουν ή αφαιρούν από την πρόταση, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε άμεσα, προκειμένου τις θέσεις σας να τις συμπεριλάβουμε στην παρουσία του Προέδρου στη βουλή.

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος              Ηλίας Ηλιόπουλος
Ο Γεν. Γραμματέας
  Ερμόλαος Λινάρδος